”Käydään kertomassa asiakkaalle, mitä meillä on ja löytyiskö tästä businesta meille.”
Olet täällä
Väitän, että Suomi on edelleenkin myynnin banaanivaltio.
Todellista myyntikulttuuria on harvoissa yrityksissä. Johtoryhmissäkin puhutaan aivan liian vähän myynnin merkityksestä. Myyjiä ei arvosteta eikä myyjiksi haluta. Ohessa neljä kysymystä, joilla löydät tien yrityksenne sydämeen.
Verkko huutaa toistuvasti myynnin muuttumisen puolesta ja kuinka myyntimies kuolee.
Myyntityö ei ole enää samanlaista kuin ennen, eli myyjää ei tarvita, asiakas ostaa itse kaikki verkosta.
Vai niin.
Kyllä. Myynnissä on tapahtunut muutoksia. Tunnustan.
Sanotaan, ettei kukaan voi motivoida ketään mihinkään. Palkkiota tai porkkanaa voi tarjota ja toivoa niiden herättävän motivaation. Rahapalkkiot* on yksi työelämässä käytetyistä motivointikeinoista.
Motivaatio on syy tiettyyn käyttäytymiseen. Poliisikin etsii rikokselle motiivin eli syyn.